Hidrolik pompa arızaları nelerdir?
Hidrolik dişli pompalarında arızaların 4 temel nedeni ve çözüm kılavuzuArıza nedeniHidrolik sistem çalışmıyor.Filtre kirli.Pompa aşınmış.Hidrolik bağlantısı yanlış.Hidrolik sistemde düşük basınç var.Pompa aşınmış veya hasarlı.
Pompa bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motoru yeniden doldururken gaz sızıntısı veya tıkanıklık gibi sorunlar yaşıyorsanız, bu pompa arızasının bir işaretidir. Aracınız beklendiği gibi hızlanmıyorsa veya gözle görülür bir güç kaybı varsa, pompa arızalı olabilir.
Hidrolik pompa neden basınç yapmaz?
Hidrolik pompalar yapıları gereği sadece bir dönüş yönünde akış üretirler. Kullandığınız hidrolik pompa saat yönünde dönüyorsa, motoru saat yönünün tersine döndürdüğünüzde akış ve basınç üretemezsiniz. Ya da hidrolik pompa saat yönünün tersine dönüyorsa, motoru doğru yönde döndürdüğünüzde akış ve basınç üretemezsiniz.
Hidrolik sistemlerde arıza tespiti nasıl yapılır?
Bu işlem Hidroman akış ölçer kullanılarak kolayca gerçekleştirilebilir. Hidroman akış test cihazlarını hidrolik sisteme basitçe taktıktan sonra, ekipmanı hidrolik sistemden çıkarmadan akış, basınç ve sıcaklık kontrol edilerek hatalı ürünler tespit edilebilir.
Hidrolik sistemlerde sık görülen arızalar nelerdir?
Bu arızalar genellikle şu şekilde oluşur: kırık yay, yanmış valf bobini, vb. Tipik arızalar. Bu arıza türlerini ele alırsak, tüm sistem arızalarının %10 ila %20’sini temsil ederler. İkinci arıza türü ise: Kademeli (= uyarı) arızalar: Bunlar sistemde önceden ölçülebilir/gözlemlenebilir semptomları olan arızalardır.
Hidrolik direksiyon pompası arızası nasıl anlaşılır?
Direksiyon simidi eskisi kadar yumuşak değil, sürekli sertleşiyor, yağ kaçırma sorunu yaşanıyor ve gösterge panelinde arıza göstergesi yanıyor.
Araç pompası bozulursa ne olur?
Yakıt pompası, motora sürekli yakıt sağlamaktan sorumludur. Ancak pompa arızalıysa, bu yakıt akışı kesintiye uğrayabilir ve aracı sürerken sorunlara yol açabilir. Motor, özellikle hızlanırken aniden güç kaybedebilir ve bu da sürüşte frenlere yol açabilir.
Araç vakum pompası arızası nasıl anlaşılır?
Sık vakum pompası arızalarını gösterebilecek belirtiler şunlardır: ani duruşlar veya arızalar, yüksek sesler veya titreşimler, düşük vakum okumaları, yüksek sıcaklık veya aşırı ısınma, yağ sızıntıları, yağ kirliliği veya yağ bozulması. Sık arızalar vakum pompasında ciddi bir sorun olduğunu gösterebilir.
Araba su pompası neden bozulur?
Yetersiz bakım: Düzenli bakım yapılmazsa, soğutma sisteminde kir ve döküntü birikerek pompanın arızalanmasına neden olabilir. Aşırı ısınma: Motorun aşırı ısınması sirkülasyon pompasına zarar verebilir. Bu genellikle soğutma sisteminin diğer bileşenlerindeki sorunlardan kaynaklanır.
Hidrolik pompa hava alırsa ne olur?
Hidrolik silindirlerde en ciddi hasar, dizel etkisi nedeniyle yağdaki havanın patlamasıyla meydana gelir. Hızla sıkıştırılan hava aniden o kadar yüksek bir sıcaklığa ulaşır ki, hava-yağ karışımı yanar ve çevredeki alanda patlar.
Hidrolik bir hatta basınç kaybına neden olan faktörler nelerdir?
1. Hava ve su kirliliği. Hava ve su kirliliği, hidrolik arızaların önde gelen nedenleridir ve hidrolik arızaların %80 ila %90’ını oluşturur. Arızalı pompalar, sistem ihlalleri ve sıcaklık sorunları genellikle her iki tür kirliliğin de nedenidir.
Hidrolik piston iç kaçak nasıl anlaşılır?
Silindir normal çalışırken ve iç sızıntıdan şüphelenildiğinde eylem hızını ve itişi karşılaştırın. Hız önemli ölçüde azalırsa ve itiş önemli ölçüde azalırsa, iç sızıntı meydana gelebilir.
Hidrolik pompanın havası nasıl alınır?
Hidrolik sıvıdaki normal hava miktarı yaklaşık %10’dur. Ancak, sıvıya çok fazla hava karışırsa köpük oluşur. Bu, sıvının sıcaklığını hava kaçana kadar artırarak ve ardından sıvıdan havayı çıkaran bir gazlı bez veya süzgeçten geçirerek düzeltilebilir.
Hidrolik pompa neden ses yapar?
Bunlar, hidrolik pompaların yağ alırken yağla birlikte havayı da emmesi nedeniyle pompa parçalarında oluşan çatlaklardır. Hava emen hidrolik pompada; pompa basıncı arttırıldığında veya düşük basınca maruz kaldığında, vuruntu veya vurma seslerine benzer sesler çıkarır.
Hidrolik arızası neden olur?
Hava ve su kirliliği, tüm hidrolik sistem arızalarının yaklaşık %80 ila %90’ından sorumludur ve bu makalenin başında bunlardan bahsetmemizin nedenidir. Hava kirliliği, kapalı hidrolik sisteme hava girmesiyle oluşur. Bu hava cepleri, zamanla pompaya ve diğer hidrolik bileşenlere önemli hasarlar verir.
Hidrolik pompa hava alırsa ne olur?
Hidrolik silindirlerde en ciddi hasar, dizel etkisi nedeniyle yağdaki havanın patlamasıyla meydana gelir. Hızla sıkıştırılan hava aniden o kadar yüksek bir sıcaklığa ulaşır ki, hava-yağ karışımı yanar ve çevredeki alanda patlar.
Devirdaim pompası arızası nasıl belli olur?
Bu durumun bir belirtisi, araç uzun süre çalıştırıldığında motorun aşırı ısınma eğilimi olabilir. Pompa aşınırsa, metal parçacıkları veya diğer yabancı nesneler soğutma suyuna girebilir. Soğutma suyu bulanık görünüyorsa veya alışılmadık renk değişimleri varsa, bu pompada bir sorun olduğunu gösterebilir.
Hidrolik pompa iç kaçak nasıl anlaşılır?
Dahili ve Harici Hidrolik Pompa Sızıntıları Ancak, birçok hidrolik sızıntı makinenin içinde meydana gelir ve dışarıdan hiçbir sorun belirtisi göstermez. Bunun yerine, zayıf performans ve basınçta ani düşüşler dahili bir sızıntının belirtileridir. Birçok durumda, bir valfi veya contayı sıkmak veya değiştirmek sorunu çözebilir.
Yüksek basınç pompası arızalanırsa ne olur?
Bu parçalar hasarlı veya aşınmışsa, artan motor gürültüsü, motor gücü kaybı, düzensiz çalışma ve ateşleme hataları meydana gelebilir. Bu, pompa çalışma aralığının azalmasına, yakıt yolunda basınç dalgalanmalarına, yakıt basıncının kaybına ve zayıf yakıt ayarına neden olabilir.